LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Helt galet, men det funkar = nöjd!

Kategori: Old shit

Ställde mig på vågen i morse, den visar 59,8 kg. Helt galet, det är minus 3 kg sen vi kom hem från semestern, alltså för 10 dagar sen. Till saken hör den att jag lever på grädde i alla dess former! Det är sommar och jordgubbar finns överallt, jordgubbar som i lchf är relativt onyttigt, grädden däremot!!

November 2011
Vi började i november med lchf, jag var då nyopererad och kunde inte röra mig så mycket. Mr O däremot som tränade och fick igång sin förbränning fullkomligt rasade i vikt. Sur som ättika fortsatte jag ändå med lchf, magen mådde ju trots allt bra av det. Jag gjorde några tafatta försök på gymmet, men tyckte bara det var allmänt tråkigt.

Boxning 
I månadsskiftet mars/april satte jag igång med boxning, vanlig hederligt boxning. Jag ville testa om kroppen orkade och jag behövde en träningsform som jag tyckte var rolig. Jag var helt frälst när jag gick därifrån, jag fick kämpa som ett as vilket gladde mig oerhört! Kroppen höll rätt bra den med, för att inte tala om ryggen som blev helt sjukt bra! Gjorde sist träningen i slutet av maj innan vi drog iväg till Kroatien, min tanke var då att jag skulle fortsätta på liknande sätt på semestern, men så blev det inte.

Hon är elak!
Jag pluggade in Katrin Zytomierska´s - Dags att bli smal! i öronen och sen var jag igång. I boken börjar hon med promenader på 50 min 4 dagar i veckan som sen går över till lufs/jogg och slutar med jobb/sprint. Jaha tänkte jag, jag kan ju gå iaf. Det slutade med att jag lufsade/joggade och mådde helt galet bra. 

That´s it!
Jag vet att jag inte är överviktig på något sätt, men för att jag ska må bra i både kropp och knopp så är det viktigt för mig att jag får känna mig hälsosam, äta bra, träna och låta vågen hamna där jag är van vid att den brukar stå, that´s it!
 
XX
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: