LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Hur fan tänkte jag?!

Kategori: Old shit

Att hetsäta ungsbakad lax och broccolimos är inte bra för magen! Dumt som attan att gå hungrig och sen äta i ren panik, men så blev det idag!

Onsdagar
Det är onsdag och på onsdagar åker man till Glommen för att hälsa på gammelmorfar. Vi har alltså varit där idag, fikat och snackat skit... väldigt trevligt. På vägen hem pratade vi om linbanor vilket resulterade i att vi åkte Falkenberg runt för att hitta en linbana för barnen att åka i. Hittade till slut en på Fajans men där va så mycket folk att vi (jag) sket i det. Vi åkte till Willy´s och handlade istället. Snabbt och lätt ska det gå  och vilket det faktiskt oftast gör även om barnen är med. Leon sprang i förväg för han skulle handla något för sina egna pengar, det blev en påse bullar trots att jag var redo att dra igång storbak vid hemkomsten. I raketfart rullade vi in på "gårdens lilla butik" för att köpa jordgubbar (kan inte leva utan) och tro fan att dem va slut! Hade jag inte haft skuffen full med mat som behövde kyl och frys så hade jag kört in till stan igen... men inte då. Vi tuffade hemåt istället.

Hemmaplan
Väl hemma drog barnen direkt. Jag asade in påsarna och började preppa för pizzabullar, kanelbullar och rulltårta. Ja och så skulle vi ju ha kvällsmat. Rörigt som fan, brände rulltårtan och skakade av hunger. Sitter nu här och väntar på att degen ska jäsa klart, mätt i magen efter min hetsätning, tittandes på rulltårtan som säkert smakar som dess konstistens (gummi) får testa den på barnen, jo jag satt ju här ja... och nu vill jag bara gå och lägga mig.

Sur
Lite halvsur för att Mr O inte kommer hem ikväll som han skulle, jodå - man blir lätt bortskämd nu när han inte längre bor i lastbilen varannan vecka. Är nog egentligen inte sur för att han inte kommer hem för jag förstår att saker och ting måste lagas och fixas, det jag är sur för är att jag hur det kommer bli i morgon. Vi ska vara på västra gärdet kl 17. Någon som vill sätta emot på att vi kommer komma för sent?? ;)

Nähä gott folk, nu ska jag fisa runt lite för det får man göra i mitt hus så länge det inte luktar blä, ge barnen lite mat och baka klart pizzabullarna (dubbel sats), hur fan tänkte jag?!

Over and out!
XX

Kommentarer


Kommentera inlägget här: