LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Julafton

Kategori: Allmänt

kl 7 smyger Leon upp för att gå på toa och kommer sen inflygandes till mig, MAMMA MAMMA det ligger tusentals paket under granen, trots mörkret ser jag hans leende och glittrande ögon. 2 jular utomlands och småfiskompisar som säger att grabbarna inte har några "roliga" leksaker har inte på något sätt förminskat högarna under granen. Plockar bort, slänger det som är för trasigt, ger bort resten till bättre behövande. Återanvändning och mer glada barn!
Jag kan inte påstå att vi köper myckt grejor till barnen, dom lyckas inte tjata till sig saker på "vardagarna". Det skriks (oftast) inte i affärer, varken efter prylar eller godis. Leon är väldigt mån (nästan för mån) om att allt ska vara betalt innan man smakar/öppnar. Oftast väldigt bra! med oftast menar jag att det lätt kan kännas lite pinsamt.. ja liksom som att man faktiskt brukar gå därifrån UTAN att betala, TJUVAR när man konstant hör... Mamma, har du verkligen betalt?! Undrar varenda gång (typ varannan dag) vad som går runt i kassörernas huvuden när dom hör det!

När fan börjar julkalendern?? Har suttit här i en timma nu och väntat! Ska dom ändra tid bara för att det är julafton?? Vill ju se sista avsnittet!

Kl 12 ska vi vara inne på Vesslan för lite "dopp i grytan". Ska bli trevligt, det verkar som att det kommer lite mer släkt än jag väntat. Gillas skarpt! Tycker om "släktträffar", dom blir av lite för sällan bara. Förr, förr... så hängde jag mycket med släkten, mest med min kusin R som är så nära en bror man kan komma. Men händelser i livet, egna familjer och annat har begränsat "släktträffarna". Vid varje fika så inser man att det var alldeles för längesen sist, och då träffas vi ändå ofta!! Jamen shit vad intressant va!

Märka ord! Varför ska mina barn HELA TIDEN märka ord?? Det gör mig tokig och ofta väljer jag att vara tyst istället för jag vet vad som kommer, dom kan inte låta någonting glida förbi obemärkt!! Nä, jag vet att det är barnprogram vi kikar på, inte FILM! Sorry!! Jag ska bättra mig!!
Ja jag vet att det är Julafton idag, ska försöka vara snäll jag oxå. 

Om jag börjar elda upp mig.. nja lite kanske. Börjar bli hungrig och kaffesugen, ja för att skylla på någonting då ;) Merry X-mas alla där ute in Cyberspace, hoppas ni får en grym dag med en massa kärlek, mat och klappar!

Kommentarer

  • Tina säger:

    Ses sen hjärtat :)

    2011-12-24 | 08:54:44

Kommentera inlägget här: