LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Kolhydraterna flödade...

Kategori: Allmänt

Juldagen började med ett kras, Mr O välte ut sitt vattenglas som han brukar ha jämte sängen. Vilket jävla uppvaknande säger han och kliver ur sängen, Jag ligger kvar och en stund senare hör jag ytterligare ett kras... han plockar ur diskmaskinen och pajar ett vinglas!! Jag sluter mina ögon och sover vidare, lovely!!

Idag, annandag är det soffläge, huset är halvstädat, frukosten upptäten. Är inne på 3:e, eller va det 4:e koppen/glaset kaffe. Kollar Farbror Simons filmval, måste tyvärr säga att det var en av dom sämsta jävla filmer jag någonsin har sett - ja näst efter gårdagens bio "The story of Stig Helmer". Ja det var premiär på den igår på juldagen, det var fullt i Halmstad så vi siktade in oss på Varberg. Vi var ute i god tid, Jag och dom stora Grabbarna Grus - Mr O och Farbror Simon. Köpte poppisar, godis, bubbelvatten och hämtade ut våra biljetter. Otåliga som små barn stod vi och stampade och väntade på att få komma in till våra platser, så förväntansfulla! Filmen började...
Mr O:s egna ord i efterhand: Lägg pengarna på något annat. Det bästa som hände var när jag kallade Simon för gubbjävle i popcornkön! Betyg: osebar!!
Efter filmen körde vi chockade tillbaka till Falkenberg, gled in på Harrys och tröstade oss med varsin öl - dom lyckliga kompisarna fick även varsin Fernet Menta, avundsjuk - JAG?? inte då ;)
Vi tänkte köra på en helkväll så vi drog vidare till Hemmakväll och plockade upp varsin film. O valde Jägarna 2 (den såg vi i går - GALET BRA!) Jag valde lesb-filmen Kyss mig (blir kvällens film) och Farbror Simon valde Frenemy (HELT VÄRDELÖS!!) Innan vi åkte hem så rensade vi Torggrillen på mat, Monika tappade O:s mat på golvet och hällde sedan aningen för mycket senap när hon gjorde en ny portion samtidigt som hon hetsigt samtalade med våran norska vän Farbror Simon, samtalsämnet var ovesäntligt, men hon kändes måttlig irriterad och jag undrar om det inte kom iaf lite rök ut genom örona!
En fantastisk kväll avslutades i soffan med varsin "säck" godis, kolhydraterna flödade!!

För att återgå till annandagen, idag alltså - så drog vi vidare till Vesslan för att käka lunch och hämta upp småskruvarna som spenderat natten där. Käkade lite rester och körde sen vidare till ishallen, grabbarna skulle testa sina nya klubbor och puckar! Rackarns va duktiga dom är. Det var ingen lätt match att få med dom därifrån, fick lova dyrt och heligt att komma tillbaka i morgon och stanna längre, mycket längre!
Nu är vi tillbaka "in the hills", Mr O har parkerat häcken där uppe och kikar på hockey, Växjö-HV och jag sitter mittemellan B1 och B2 i soffan och försöker hjälpa dom att spela sina nya DS-spel, lättare sagt än gjort... och deras humör och temperament är ju så bra... NOT!!

Vill inte verka tjatig men... jag firade 5 nyktra månader på Julafton, rätt najs klapp till mig själv!!
Over and out!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: