LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Rudolf is dying!

Kategori: Allmänt

Mr O är döende, har ligger här på soffan med munnen på glänt, lite halvdreglandes, kisande röda ögon - stackarn har åkt på en manlig förkylning. Rudolfs röda näsa kan slänga sig i väggen. Frågade precis om jag kunde göra något för honom, hämta något... Svaret blev, ja du kan ringa 112! En riktig manlig förkylning alltså ;)

Själv känns det som att jag har varit vaken sen kl 4, det var då jag vaknade av åskan, fy fan säger jag bara!! Hittade en liten Hugo jämte mig i sängen och efter våran nattliga runda på toa så hade jag inte ens mage att be honom gå tillbaka till sin säng. By the way, när åskade det i december senaste då??

Struttade upp vid 7, har ju lite att pyssla med..få igång tv´n som bråkar med mig varje morgon, bädda ner Humle och Dumle i soffan, fixa frulle, servera, mata... självgående barn?? NÄ sådana har inte jag! Fick trollat fram lite kläder oxå och halvt som halvt hjälpa dom att komma på plats. Oh well, kl 8.10 släpper vi Leon utanför skolan, right on time! Vidare till dagis och lämna Hugo som skulle vidare in till stan och kika på "Levande julkrubba". Jag?? jo jag körde till gymmet, 1½ timma där gjorde gott. 

Nu sitter jag och väntar på att barnen ska komma hem, vi ska baka lite pepparkakor var det tänkt, ta med oss lite nybakt till Gammelmorfar i Glommen. Skulle gjort lussekatter oxå, men det saknades tydligen ett par ingredienser... som vanligt!! Får göra dom ikväll när vi kommer hem.

Ja men förresten, fröken N har lyckats få ingång videobloggen... värre än såhär kan det knappast bli, får väl se vad det blir av det. Kanske ska börja och filma Rudolf här jämte, kanske inte så uppskattat!

Talk to you later!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: