LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

vårt hus - en nötallergikers mardröm!

Kategori: Allmänt

vårt hus - en nötallergikers mardröm!
En nötallergiker hade inte klarat ett steg in i vårat hus, ah.. kanske ett steg, men ett djupt andetag senare hade personen i fråga med all säkerhet ramlat ihop - STENDÖD!
Maler mitt eget mjöl på hasselnötter och mandel, beställer nåt specialmjöl där det oxå innehåller en massa mandel, det äts hackade nötter, frön, bär till förbannelse i alla dess former och varianter med yoggi, gröt, gryn, chokladbollar, bröd, muffins å fan och hans moster. Ska detta verkligen vara bra? Jo tack, magen mår bättre och sockersuget har blivit lite mildare!
Det är måndag vilket menas med vägning och mätning.
Givetvis så är detta någon form av tävlig oss 2 emellan och i ärlighetens namn så trodde jag INTE att det skulle vara såhär lätt för O. Men han har följt min diet till punkt och pricka, dock inte ätit så mycket som han borde då han "missar" att äta när jag inte varit hemma och lagat maten ;) Han har iaf 1,4 kg kvar till sitt mål, en sväng till på toa och så är det avklarat.
Själv går det rätt trögt, men känner mig rätt nöjd iaf, 2 av 5 tilltänkta kilon borta (på 2 veckor). Tycker om att för en enda gångs skull ha en rumpa och ett fylligt ansikte, tuttarna hade ju för visso varit bättre om dom passat i en "normal" BH och resten av kroppen hade kunnat vara lite tajtare - men känner mig ändå nöjd, eller ja.. nöjd kommer jag aldrig bli, det går som allt annat - upp och ner?! Tog iaf upp detta med O i går när vi skulle gå och lägga oss och hans reaktion var. -Linda, jag tror du håller på att bli vuxen! Åh fy fan tänkte jag, är det så det är.
Ja vad ska jag göra nu då?? Jo, jag kommer att fortsätta äta som jag gör - för att jag mår bra av det! Träna så mycket kroppen orkar, hur mycket det nu kan vara efter att ha varit totalt körd i kroppen nu i 2 dagar, spännande. Snart kanske jag till och med kan söka mig ett jobb, förslag någon?? Restaurangyrket och dess kassa arbetstider har jag nu efter 18 års slit lagt på hyllan, so shoot - ge mig en utmaning!! Allvarligt alltså, är det någon som vet nåt, känner någon, allt är av intresse - ja förutom restaurang då, så vida det inte är i köket för där trivs jag.
Satt och knåpade ihop detta under strömavbrottet vi hade tidigare i kväll, ja IGEN! Nån jävla idiot som grävt av en kabel. Jag som skulle göra porterstek. Halv åtta käkade vi, bättre sent än aldrig och förbannat gott dessutom!
Det är måndag, dax för Det okända & Medium!
See ya!
En nötallergiker hade inte klarat en minut i vårat hus, ah.. kanske en kort minut, men ett djupt andetag senare och "stackarn" med all säkerhet hade ramlat ihop - STENDÖD!

Maler/mixar mitt eget mjöl på hasselnötter och mandel, beställde nåt specialmjöl där det oxå innehåller en massa mandel, det äts hackade nötter, frön, bär till förbannelse i alla dess former och varianter med yoggi, gröt, gryn, chokladbollar, bröd, muffins å fan och hans moster samtidigt som det bäljas mängder med hemmagjort ingefärs-te. Ska detta verkligen vara bra? Jo tack, magen mår bättre och sockersuget har blivit lite mildare!

Det är måndag vilket menas med vägning och mätning.
Givetvis så är detta någon form av tävlig oss 2 emellan och i ärlighetens namn så trodde jag INTE att det skulle vara såhär lätt för O. Men han har följt min kost (en kombo av gi & lchf) till punkt och pricka, dock inte ätit så mycket som han borde då han "missar" att äta när jag inte varit hemma och lagat maten ;) Han har iaf 1,4 kg kvar till sitt mål, en sväng till på toa och så är det avklarat ;)

Själv går det rätt trögt, men känner mig rätt nöjd iaf, 2 av 5 tilltänkta kilon borta (på 2 veckor). Tycker om att för en enda gångs skull ha en rumpa och ett fylligt ansikte, tuttarna hade ju för visso varit bättre om dom passat i en "normal" BH och resten av kroppen hade kunnat vara lite tajtare - but what the fuck, jag känner mig rätt nöjd ändå! Tog iaf upp detta med O i går när vi skulle gå och lägga oss igår och hans reaktion var. -Linda, jag tror minsann att du håller på att bli vuxen! Åh fy fan tänkte jag, är det så det är.

Ja vad ska jag göra nu då?? Jo, jag kommer att fortsätta äta som jag gör - för att jag mår bra av det! Träna så mycket kroppen orkar, för att jag tycker det är roligt och skönt. Snart kanske jag till och med kan söka mig ett jobb, det börjar närma sig, förslag någon??
Restaurangyrket och dess kassa arbetstider har jag nu efter 18 års slit lagt på hyllan, so shoot - ge mig en utmaning!! Allvarligt alltså, är det någon som vet nåt, känner någon, hört nåt, allt är av intresse - ja förutom restaurang då, så vida det inte är i köket för där trivs jag!

Satt och knåpade ihop detta under strömavbrottet vi hade tidigare i kväll, ja IGEN! Nån jävla idiot som grävt av en kabel. Jag som skulle göra porterstek. Halv åtta käkade vi, bättre sent än aldrig och förbannat gott dessutom!

Nu har jag korrat den här texten så jävla många gånger, nu får det va! Ska kika på Medium, ja va fan - det är ju måndag!!

See ya!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: