LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Strömavbrott och TV tittande!

Kategori: Allmänt

Sitter och stirrar på mitt blanka papper... och precis DÄR tog det STOPP!
Är nere i en svacka, inte så farligt djup men tillräckligt för att inte orka med någonting.
Sitter apatiskt och stirrar in i elden, min nya favvoplats - helt magiskt. Man rycker till och undrar hur länge man suttit där. Det är lugnt, skönt och rogivande.
Det blåste ju lite här i söndags, vid 17.30 försvann strömmen. Tyckte nog att vi var rätt så förberedda med ljus, ficklampor, brasa, mat. Vi hade det riktigt jävla mysigt här hemma!! När Hugo föddes så dök stormen Per upp, vi skaffade oss i den vevan ett elverk, bästa inköpet EVER!
Hela Årstad är släckt och här sitter vi och kikar på TV ;) Tyvärr fixade det inte att dra runt kylskåpet så en del käk fick slängas men borsett ifrån kyl och frys så hade jag nog kunnat leva utan ström ett tag till. 28 timmar senare var den tillbaka...
Började träna igår, så jävla less på att bara sitta på röven och inte göra något. Har velat komma igång för länge sen men det är alltid någonting som tar emot. Nu har jag iaf köpt gymkort på Friskis. Det är alldeles för många år sen jag gymmade senast, är ju mer en gruppträningstjej. Maskinerna ser ju inte alls ut som dom gjorde "förr". Lyckades trassla in mig ett par gånger och en stackars liten kille tyckte väl synd om mig och trasslade ur mig visade hur den funkade.
Lagom matt i armarna försökte jag styra bilen hemåt, det underlättade inte ett stop på Willys, fy fan! Men kl 9 idag checkade jag in igen. När jag kom hem dog jag, ja nästan iaf. Käkade frulle med O och skulle sen tända en brasa och ta en kopp te i soffan, fick ett frispel när inte veden ville brinna, skällde på O för att han gjort ett uselt jobb när han plockade undan frullen med smulor och skit överallt, tänkte att nu jävlar är det bäst att backa innan jag ångar över helt! Så jag gick och la mig på soffan, och somnade samma sekund som jag la hvudet på kudden. Lovely!! Gjorde ett nytt försök med brasan när jag vaknade och efter många om och men så gick det - varmt och skönt!
Tog en lång paus i värmen och när jag väl skulle sätta igång med dagens 2do grejor så gjorde jag allt på en och samma gång!! Färgade håret, lagade mat och smetade in benen i hårborttagningskladd. Hur resultatet blev?? Glänsande mörkbrunt hår, mjuka fina ben och en jävligt god kvällsmat!
Over and out!
Sitter och stirrar på mitt blanka papper... och precis DÄR tog det STOPP!
Är nere i en svacka, inte så farligt djup men tillräckligt för att inte orka med någonting.
Sitter apatiskt och stirrar in i elden, min nya favvoplats - helt magiskt. Man rycker till och undrar hur länge man suttit där. Det är lugnt, skönt och rogivande.

Det blåste ju lite här i söndags, vid 17.30 försvann strömmen. Tyckte nog att vi var rätt så förberedda med ljus, ficklampor, brasa, mat. Vi hade det riktigt jävla mysigt här hemma!! När Hugo föddes så dök stormen Per upp, vi skaffade oss i den vevan ett elverk, bästa inköpet EVER!
Hela Årstad är släckt och här sitter vi och kikar på TV ;) Tyvärr fixade det inte att dra runt kylskåpet så en del käk fick slängas men borsett ifrån kyl och frys så hade jag nog kunnat leva utan ström ett tag till. 28 timmar senare var den tillbaka...

Började träna igår, så jävla less på att bara sitta på röven och inte göra något. Har velat komma igång för länge sen men det är alltid någonting som tar emot. Nu har jag iaf köpt gymkort på Friskis. Det är alldeles för många år sen jag gymmade senast, är ju mer en gruppträningstjej. Maskinerna ser ju inte alls ut som dom gjorde "förr". Lyckades trassla in mig ett par gånger och en stackars liten kille tyckte väl synd om mig och trasslade ur mig visade hur den funkade.
Lagom matt i armarna försökte jag styra bilen hemåt, det underlättade inte ett stop på Willys, fy fan! Men kl 9 idag checkade jag in igen.
När jag kom hem dog jag, ja nästan iaf. Käkade frulle med O och skulle sen tända en brasa och ta en kopp te i soffan, fick ett frispel när inte veden ville brinna, skällde på O för att han gjort ett uselt jobb när han plockade undan frullen med smulor och skit överallt, tänkte att nu jävlar är det bäst att backa innan jag ångar över helt! Så jag gick och la mig på soffan, och somnade samma sekund som jag la hvudet på kudden. Lovely!! Gjorde ett nytt försök med brasan när jag vaknade och efter många om och men så gick det - varmt och skönt!

Tog en lång paus i värmen och när jag väl skulle sätta igång med dagens 2do grejor så gjorde jag allt på en och samma gång!! Färgade håret, lagade mat och smetade in benen i hårborttagningskladd. Hur resultatet blev?? Glänsande mörkbrunt hår, mjuka fina ben och en jävligt god kvällsmat!

Over and out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: