LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Svullar!

Kategori: Allmänt

Ett ord som används flitigt här hos oss för tillfället!
Enligt min övriga familjemedlemmar så har jag suttit och svullat i tv fåtöljen den senaste månaden och har därför ingen rätt att gnälla över att min mage är större än J:as som om är i 17 veckan. Till mitt försvar har jag att jag inte har kunnat röra mig sådär jättemycket, är trots allt JÄVLIGT ansvarig för vad jag stoppar i mig.

Ikväll kände jag mig bara allmänt lat och pannkakor går alltid hem hos oss! Men fullkornspannkakor med fruktsallad och lite sirap, känns rätt ok. Om man slutar äta när man är mätt, jag missade den där lilla detaljen!!
Jeansen är tajta och jag har fått gå upp till bh-storlek sopsäck så i morgon kör vi "bra mat" igen, å lite mer rörelse kanske!! ;) Fast enligt min sjukgymnast så fick jag inte röra mig så mycket, hade ju varit skönt med lite långprommisar, får bli styrka här hemma istället, förbannat kul i allt jävla slipdamm och annat bröte... SNART SNART SNART är det klart här hemma!

Ska ringa Vessige bygg i morgon och kolla när kaminen ska sättas in, SNART hoppas jag!! Det lär bli en mild vinter för nu har vi har både kamin och 4hjulsdriven bil, ja eller 2 om man räknar med STORforden!
Gjorde ännu ett försök att lägga in bilder ifrån mobilen till datorn, fattar inte vad problemet är, men det går bara inte!!! Tips mottages!!

Helvetes helvete!!! Ilsk?! Jag?? Inte då, bara jävligt illamående, förbannade pannkakor!!

Nu tar jag kväll! Go natt ;)


KVÄLLENS PANNKAKOR

4 ägg
1 dl Grahamsmjöl
1 dl vetemjöl
lite vaniljsocker
lite salt
spä på med röd mjölk tills det blir en "bra" smet
Stek dom frasiga med rejält med SMÖR i pannan och servera med fruktsallad (rivna äppel, päron, banan) och ringla liiiiiiite sirap över, GUDAGOTT!!!

Enjoy

Kommentarer


Kommentera inlägget här: