LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Har tydligen en säng som är 220 cm lång... ooops!

Kategori: Allmänt

så jävla trött att jag ser i kors... uppe med tuppen, ja eller när klockan ringde i morse iaf. Ylade omkring och fixade frulle till alla samtidigt som Leon skulle iväg till skolan. I supersakta snigelfart äter han och med all sannolikhet för att reta sin mamma så mycket han bara kan ;) Idag skynda han sig faktiskt bara för han ville ha lite tid över... så han kunde spela sudoku (stavas det så)!! Japp, mormor har lärt grabben spela. Han försöker be mig om hjälp och jag fattar ingenting!!! I går kväll fick mormor agera sudoku-support över telefonen, ojojoj say no more!

Kylen gapade tom efter frullen så jag och Hugge tog oss en sväng in till stan. Dax att plocka bort sockret IGEN, galet beroende! Kan bli lite jobbigt, speciellt när det stramar i kläderna och det hade varit riktigt najs att slippa sopsäcks BH´n snart!! AAAAhhhh hahaha!! Jaja, nu är kylen iaf fylld med nyttigheter och det känns som att jag har stått vid spisen typ HELA DAGEN, spännande va?! 

Jag har fått en ny dammsugare, ÄNTLIGEN! Japp, sånt blir jag glad för. Våran senaste har O fått skarva på en orange förlängningssladd på för barnen drog sönder "rullen" för typ 3 år sen. O dammsög upp slipdamm härom veckan, bytte inte påse utan tömde den, tryckte tillbaka den igen och när det va min tur att "suga", HA shit - jag är på hugget idag! så trodde jag stackars snabeldraken skulle börja brinna. Nu har fanskapet börjat yla oxå och låter riktigt ilsk så, JA ÄNTLIGEN!! Hade dock inte räknat med att jag skulle vara kräsen så när jag packat upp den "coola hi-tech sugaren" och konstaterat att mitt "platta"munstycke inte passade och att orginalet tillsammans med dammsugare vägde mer än mig så packade jag så fint ner den igen och sa att, tack men nej tack! Så nu blir det att byta, fröken Nilsson har googlat till sig en ny!

Sista svängen med Lantmännen för terminen, tiden går fort när man har roligt! Helt grymt duktiga är dom och jag kan ju inte påstå att jag avslutade på ett snällt sätt, aj aj aj. Ser fram emot januari när vi sätter igång igen, kan nog vara lite mer rörlig och deltagande då!
Kottarna hade jag släppt på Vesslan för lite sudoku spel. Hann inte mer än att kliva innanför dörren förräns mamma annonserat att BEGE hade billig köttfärs!! Grabbar, gör er redo - vi ska ta en sväng om BEGE! Klev ut genom dörrarna ett par minuter senare med 5 kg! Blir till att rulla många köttbullar.

Nu är barnen nattade med en saga "Spökhuset", passande va! Hällt upp en skål nötter, japp det är bra för magen och krupit upp i soffan. Jag har tagit kväll!

En sak till! Köpte ju en ny helt gudomlig bäddmadrass från Mattssons Möbler, när jag fick hem den så insåg jag att den va för kort. Ringde och sa att jag fått fel storlek och dom lovade att fixa en ny. Idag kom dom och skulle leverera den, bara O va hemma. När jag kommer hem på kvällen (ingen O hemma) och inser att samma madrass ligger kvar, WTF!!! Lite smått misstänksam plockar jag fram tumstocken och mäter resårmadrassen, den är 2,20!! Har hela tiden trott att den är 2,10. Herrejävlar så pinsamt!! Kanske mest för O som tog emot den!! Blir att ringa ett samtal i morgon. Nu - Over and Out!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: