LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

En lång dag går mot sitt slut...

Kategori: Allmänt

Trött, trotsig och alldeles överjävlig 6 (snart 7) åring bortskänkes!! Nä jag bara skojar, ett lass mat och en sväng med Racer-Rakel (bra barnbok) så var han nöjd och sovandes!!

Det har varit en lång dag, en väldigt trevlig dag trots att den har kretsat runt en begravning. Snäckans farmor Agnes gick bort för en tid sen och jag var med som chaufför, vän, "syster", stöd, familjemedlem - ja lite gott och blandat. Jag kan inte påstå att jag kände Agens så väl, eller så mycket överhuvudtaget. Jag kan nog räkna på mina händer de gånger jag träffat henne under min och Snäckans vänskapstid (18 år). Men det var något speciellt med denna kvinna. Kanske dom vänliga ögonen, den mjuka rösten, eller dom varma kramarna - eller varför inte allt. Det var en fantastiskt fin stund i kyrkan och Hon hade fått bestämma själv precis hur hon ville ha det, från präst till psalmer och tidningsannonser. Det var ljust och vackert med mycket musik och sång!

Kissepaus, oh yes! Snäckan trodde inte det skulle finnas någon toa i kyrkan så vi passade på att stanna "på vägen". Rackarns va små träden är här ute... mmm.... Snäckan: Ingen risk att det är någon som ser dig, kör ju ALDRIG nån på denna vägen! Behöver jag säga att jag inte hinner mer än sätta mig... Showtime!

Efter kyrkan samlades närmsta släken... och jag, hemma hos Farbror H och Frugan E. Det bjöds på fantastiskt god smörgåstårta (oh yes, bommade redan andra dagen). Jämte mig satt sonen i familjen och tittade när alla andra smaskade på den goda tårtan. Det visade sig att han dagen innan dragit ut en visdomstand och endast fick snaska flytande, stackarn. Var dock tvungen att påpeka för honom minst 3 gånger hur otroligt god tårtan var ;) Snäckan hade bakat tårtan vi skulle ha till kaffet, BOOM nummer 2, men jäklar va god den var!!! Ja O, jag tog om både på första och andra tårtan, ska man fuska så ska det vara rejält!!

Vet ni vad, jag träffar dessa människor väldigt sällan, och tillsammans - ännu mer sällan! Ändå känner man sig så varm, omtyckt och välkommen. Tack för en fin dag!

Nu sitter jag här uppkrupen i soffan och är tok-kissenödig - IGEN, istället för att "moona" bilar ute i naturen så ska jag "moona" för grannen då vi fortfarande inte satt upp någon tjusig film på toa fönstret, nix - SHOWTIME!!


Kommentarer

  • Stoffisen säger:

    Hej fina du!

    Vilken härlig blogg du har. Jag visste inte att du bloggade :)



    Kraam

    2011-11-23 | 21:59:26
    Bloggadress: http://stoffisen.wordpress.com
  • Tina säger:

    vi som ska tacka dig :) så glad ha dig o familjen :) <3

    2011-11-24 | 18:43:44

Kommentera inlägget här: