LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Sunny Saturday och en ilsk fröken Nilsson!

Kategori: Allmänt

Sovmorgon med världens bästa bärfisar är ju helt underbart!
Men att vakna på dåligt humör är ungefär lika spännande som att vakna och inse att man mensat ner hela sängen,
har slut på tvättmedel, bindor och pluggar!
Det är helt omöjligt att bli av med. Försöker med ett leende göra pannkisfrulle till kottarna men min ilska lyser igenom.
Fan oxå!
Inser att hela huset behöver städas, poppar i mig ett lass piller och ber barnen så snällt att hjälpa till, vilket dom
gör nästan helt utan protester!
Vi lever i ett kaos tillsammans med hantverkare som kliver in och ut 24 timmar om dygnet, det går liksom inte att städa
helt för man vill inte flytta på deras saker. Vi har numera ett alldeles fantastiskt fint badrum... utan möbler, har en
förhöjning till toan som ligger bak i skuffen på bilen (för tung för att bäras in) kanske kan ställa in den på toa
så länge, det hänger liksom en potta under... urk! Är rätt säker på att det vi beställt inte kommer att vara på plats
när jag kommer hem igen på torsdag men där får vi skylla oss själva att vi inte har beställt prylarna i tid!
Det är nästan som att jag har gravidhormoner som spritter runt i kroppen, ilskan bara bubblar - men nej så är det INTE!
Det är så många bebbar på gång överallt så man kan ju få snuffsa hur mycket man vill utan att behöva ta ansvar för resten.
Tänkte att det skulle vara rent och fint till Oskar kommer hem, när det nu blir... snart hoppas jag!!
Sista veckan nu för honom, sen 3 veckors "semester" ta hand om mig och barnen, stackare!!
Ont det gör ont det gör ont, så in i h¤%#"te!! Hatar att känna mig så jävla hjälplös och värre lär det bli..
men det är ju övergående, snart är jag stark, då j...... så varför gnälla... 2 dagar kvar till operation! Tjoho!!
Nervös??? nämen vad får er att tro det?? min ilska, svammel, tokdrickandet av kaffe (som jag för övrigt önskar va vin).
Självklart är jag nervös, galet nervös! Jag ska sövas och dom ska in och såga av mitt ben, min höftkula och snickra dit
en ny... hoppas på en fin cocktail, det är nog det närmsta jag någonsin kommer komma en fylla! hoppas bara jag slipper
bakruset.. det saknar jag inte alls!!
Funderar på om jag ska ta med en kopp kaffe och sätta mig utanför en stund, kan ju vakta dörren som jag helst av allt
vill ha öppen, men vill inte att kattjävlarna ska springa in och pissa, bläää.. å det är ju inte ens våra katter, ännu
värre!!
Jo, kaffe utanför får det nog bli! Kanske lugnar ner mig lite då ;) ANDAS, ANDAS!!
Sovmorgon med världens bästa bärfisar är ju helt underbart!
Men att vakna på dåligt humör är ungefär lika spännande som att vakna och inse att man mensat ner hela sängen, har slut på tvättmedel, bindor och pluggar!
Det är helt omöjligt att bli av med. Försöker med ett leende göra pannkisfrulle till kottarna men min ilska lyser igenom. Fan oxå!
Inser att hela huset behöver städas, poppar i mig ett lass piller och ber barnen så snällt att hjälpa till, vilket dom
gör nästan helt utan protester!
Vi lever i ett kaos tillsammans med hantverkare som kliver in och ut 24 timmar om dygnet, det går liksom inte att städa helt för man vill inte flytta på deras saker. Vi har numera ett alldeles fantastiskt fint badrum... utan möbler, har en förhöjning till toan som ligger bak i skuffen på bilen (för tung för att bäras in) kanske kan ställa in den på toa så länge, det hänger liksom en potta under... urk! Är rätt säker på att det vi beställt inte kommer att vara på platsnär jag kommer hem igen på torsdag men där får vi skylla oss själva att vi inte har beställt prylarna i tid!
Det är nästan som att jag har gravidhormoner som spritter runt i kroppen, ilskan bara bubblar - men nej så är det INTE!
Det är så många bebbar på gång överallt så man kan ju få snuffsa hur mycket man vill utan att behöva ta ansvar för resten.
Tänkte att det skulle vara rent och fint till Oskar kommer hem, när det nu blir... snart hoppas jag!!
Sista veckan nu för honom, sen 3 veckors "semester" ta hand om mig och barnen, stackare!!
Ont det gör ont det gör ont, så in i h¤%#"te!! Hatar att känna mig så jävla hjälplös och värre lär det bli..
men det är ju övergående, snart är jag stark, då j...... så varför gnälla... 2 dagar kvar till operation! Tjoho!!
Nervös??? nämen vad får er att tro det?? min ilska, svammel, tokdrickandet av kaffe (som jag för övrigt önskar va vin).
Självklart är jag nervös, galet nervös! Jag ska sövas och dom ska in och såga av mitt ben, min höftkula och snickra dit
en ny... hoppas på en fin cocktail, det är nog det närmsta jag någonsin kommer komma en fylla! hoppas bara jag slipper
bakruset.. det saknar jag inte alls!!
Funderar på om jag ska ta med en kopp kaffe och sätta mig utanför en stund, kan ju vakta dörren som jag helst av allt
vill ha öppen, men vill inte att kattjävlarna ska springa in och pissa, bläää.. å det är ju inte ens våra katter, ännu
värre!!
Jo, kaffe utanför får det nog bli! Kanske lugnar ner mig lite då ;) ANDAS, ANDAS!!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Andas min vän! Kan jag hjälpa dig på nåt sätt?? KRAM

    2011-10-01 | 14:05:55

Kommentera inlägget här: