LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Trött, tröttare... Linda!

Kategori: Allmänt

Denna dagen går till historien! Vaknade av klockan i morse, lekte ju Hotell Kantarell med barnen som så fint sussade på sina madrasser jämte min säng här uppe. Smög ner och satte igång ugnen för att fixa lite "färskt" bröd till hotellfrullen. En efter en dök dom upp i köket och allt var frid och fröjd. Hugo bestämde sig för att han var för hostig för att gå till dagis idag, och fick stanna hemma.

När alla va klara i köket så gjorde jag det smarta valet att dammsuga, tänkte att det går ju fin fint att stödja sig på snabeldraken som Marie så fint kallar den ;) efter mycket slit och svordomar gav jag till slut upp. Tog med mig Hugo upp på andra våning, startade en film och kröp ner i sängen. Det tog inte många minuter innan jag slocknade... och där, eller rättare sagt HÄR för jag ligger här nu, i SÄNGEN har jag tillbringat min dag! Har varit helt matt i kroppen och inte klarat av att hålla ögonen öppna! Oskar och Hugo smet iväg en stund och då passade jag på att gå ner och käka och sen sätta mig utomhus, och för dom som läst tidigare inlägg vet ju hur det gick...!!

När klockan började närma sig 18 va det dax att piffa till sig lite, dax att trolla med siffror tillsammans med en massa andra trevliga tjejer och våran charmknutte till lärare, Kurt! Har nu alltså suttit i 2½ timma och diskuterat moms, ingående moms, utgående moms, momsredovisning, u fucking name it.... och tro på fan att jag höll på att somna!! En människa som tillbringat nästan hela dagen med sluta ögon håller på att "glugga igen" IGEN!!! Tack snälla A & A för kaffet i pausen ;)

Nu är jag som sagt tillbaka i sängen igen, mätt och belåten efter ett tacofärs, sallad och yoggi i pitabröd, SMASKENS! Kollade på den nya serien "Unforgettable", grymt bra! Kommer lätt fortsätta kolla på den! Nä nu måste jag sussa, ska upp tidigt i morgon. Måste packa ihop och fixa lite för det börjar dra sig mot helg och vi ska ut på äventyr!

See ya!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: