LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Vilken jäkla resa!

Kategori: Allmänt

Vilken jäkla resa detta har varit och den är långt ifrån över. Sitter här i min säng på mitt rum på Spinecenter och är alldeles galet trött, men jag tänkte försöka låta bli att sova, hade varit najs att göra det i natt istället för natten som var blev det inte många minuters sömn. Tog för givet att det skulle finnas ett nätverk här, men ack vad fel jag hade! Min fantastiska sambo fixade det när han och Hugo var här och hälsade på idag, lite lättare att sitta och skriva vid en dator än en mobil. Soooo, here we go! Jag måste erkänna att jag varit galet nervös inför denna operationen, det är ju ett rätt stort ingrepp. När vi klev in här så fick jag direkt ett rum och på sängen låg mina "sexiga" kläder som jag skulle ha på mig. Efter en liten stund kom den ena narkosläkaren, har av någon anledning haft 2.. fråga mig inte varför. Vi gick igenom lite grejjor och jag fick en lite kopp med piller, mumma! Även Lars som skulle göra själva operationen var inne och pratade lite. Efter ett tag kom Kenneth, narkosläkare nr 2 tillsammans med vaktmästarn, det va dax att rulla in på operation. Nervös så in i... och fick lite smärre panik när Oskar inte fick följa med vidare in. När jag väl kommit in så fick jag kliva över på sängen jag skulle ligga under operationen, där brast det, tårarna sprutade och jag skakade som ett asplöv. Kenneth släppte vad han hade i händerna och gick för att ge mig en välbehövlig cocktail! La mig till rätta inför ryggbedövning som jag fasat för... som jag såhär i efterhand inte har något minne av! Och minns inte något vidare förrän jag vaknar upp efter operationen och jag ska rulla över på rygg (hade legat på sidan hela tiden) och det känns som att jag faller... läskigt!! Uppvaket var galet tråkigt, hade fått ta med en tidning och en bok som jag inte orkade läsa. Då va Kenneth och snappade åt sig min nyckel till min garderob och vips ett par minuter senare så smyger han in med min iphone, det är service det!! Började bli hungrig, hade ju inte käkat sen 22 dagen innan och nu var klockan 14, försökte ett par gånger att få dom att köra in mig på mitt rum, men inte då... Till slut kom det en kvinna ifrån min avdelning, är det någon som är reda att åka härifrån frågade hon (hon var uppenbarligen lite uttråkad hon med för hon hade inga patienter)! JAG VILL, JAG VILL!!! Ja ja ja, ta med henne då... haha...!! Det tog inte 10 min efter att jag kommit in på rummet så dök även Oskar upp som varit och shoppat loss i Götet under tiden, en rejäl gottepåse hade han med till mig! Kaffe och lyxmackor till oss bägge 2! Kändes märkligt att inte ha någon smärta alls. Dom hade lagt en extra bedövning i såret och där känns det fortfarande ingenting, däremot så känns det i skelettet, dom har ju varit och bankat en hel del och det känns som jordens växtvärk, helt galet! Natten som var blev det inte mycket sömn, fick be om lite mer piller och till slut så somnade jag en stund, va vaken en stund och somnade sen igen, så höll det på hela natten! Ville ju liksom bara att det skulle vara morgon så jag fick gå upp och testa benen! Fick rört lite på mig igår med gåstolen, funkade fint. 6.30 i morse va det dax, nattsköterskan kom in med diverse tabletter och sa att det var frulle om 1 timma, och frulle fick jag, en stor härlig bricka med yoggi, musli, kokt ägg och färska frallor och rykande hett kaffe! Så jag satt där i mörkret och kollade på TV4 morgon och smaskade på allt gott! Efter det kom en käck sjuksköterska in och ville att jag skulle upp och röra på mig. Förresten om ni inte har hajjat det innan så är ALLA väldigt bra, trevliga och galet hjälpsamma, ME LIKE! Jag fick lite hjälp upp ur sängen och gummisnoppen (katetern) drogs ur, fan oxå tänkte jag, då måste jag gå upp på toa själv... hinkar i mig vatten hela tiden och kunde ju bara se framför mig hur jag asade fram och tillbaka.. ;) Ett par varv i rummet senare så var jag tokyr, illamående och kallsvettades som aldrig förr. Tillbaka till sängen och vila för att inte svimma eller spy!!! Precis när allt lagt sig igen så kom sjukgymnasten in och ville sätta igång och jobba, bara att asa sig upp igen. Gick lite bättre denna gången. Fick även göra en del övningar liggandes. När hon var klar så dör Oskar och lillsmurfen Hugo upp, myyys!!! Saknar min familj löjligt mycket! Men jag ska inte gnälla, Oskar var med hela dagen igår, påhälsning idag, alla 3 kommer i morgon och på torsdag blir jag hämtad. Det kunde varit värre ;) Givetvis blev jag kissnödig efter kaffet och fikan, perfekt.. va ju ändå dax att lära sig att ta sig in på toa själv, gick fint! Passade även på att ta en liten dusch och på med lite rena kläder. Efter många om och men var jag tillbaka i sängen igen, denna gången med en grym smärta! Tog tabletterna jag blivit tilldelad, men fick ringa efter mer, och en gång till... slutade med en spruta i armen, tack för det televerket. Mår nu som en prinsessa utan extrem smärta, mätt på fläsk och löksås och sipprandes på en kopp kaffe, det kunde som sagt varit värre!!! Nu orkar jag inte skriva mer! Kontentan av det hela är iaf att allt har gått väldigt bra, som det verkar nu iaf. Min operationsläkare va här inne för en stund sen och pratade lite och han verkade nöjd även han. Nu ska jag be om en kopp kaffe till och ta mig en chokladbit, because I`m worth it!

Kommentarer

  • Oskar säger:

    Snäckan! För att reda ut de där med narkosläkare och tabletter så är den ena en narkosläkare och den hurtigare av dem en narkossköterska ;)



    NU kan du sova gott, nattinatt!

    2011-10-04 | 22:34:19

Kommentera inlägget här: