LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Vilken morgon! (måndag 17 okt)

Kategori: Allmänt

Barnen är iväg skickade, Leon i skolan och Hugo hos Eva-Britt (kyrkans barntimma). Sitter här och softar med mitt kaffe, läser tidningen och skummar igenom lite bloggar. Ner kommer O, han ser lite risigt ut och jag påpekar detta genom att säga...
Antingen har du bölat eller så har du en dunderförkylning på G, läs din mail var svaret jag fick!
I mailet fanns en bloggadress.. O har en vän som gick bort i cancer för ett tag sedan och bloggen handlade om hennes sista tid i livet. Jag kände henne inte, visste inte ens vem det var men ändå känner jag av hennes styrka, värme och kärlek.
Jag kan inte hålla tillbaka tårarna när jag skriver detta utan låter dom rinna nedför mina kinder, det känns skönt att gråta.. jag gråter för henne, hennes vackra dotter och fina familj & vänner som hon hade med sig ända in till slutet. Jag gråter för att jag lever mig in i hennes situation och ser mig själv med mina egna barn som jag älskar så högt.
I min värld och det som Jag tror på är att man själv skriver sitt eget manus och väljer sina föräldrar innan man kliver ner i jordelivet, vi är alla här nere för att uträtta något på ett eller annat sätt.
Många delar mitt tänk - andra inte.
Men i stunder som dessa så är det svårt att hålla fast i "tänket".
Lika svårt är det att tro att den 4 åriga pojken som hittades död, antagligen mördad i en skogsdunge i Ljungby, valde detta öde...det är hemskt, tragiskt och alldeles förfärligt.

Prioritera rätt! Ta vara på varandra, vårda vänskap och kärlek som om stunden vore den sista för vi vet aldrig vad vi planerat för oss själva...

By the way...  alla har rätten att tycka och tänka som dom vill & häxor bränns inte på bål längre, bra va!

Kommentarer

  • Johanna Selamis säger:

    Önskar jag trodde det där om att vi skriver vårt egna manus...men jag hade INTE valt min familj...

    De tre sista raderna överensstämmer HELT med mitt tänk dock!;)

    STORA KRAMEN!

    2011-10-18 | 23:48:47
    Bloggadress: http://mrsjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här: