LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

47 dagar...

Kategori: Allmänt

ja nu har jag varit nykter i 47 dagar... har inte kommit så långt i skrivandet att jag hunnit berätta det, men tydligen så är jag alkoholist. Har lite svårt att kalla mig själv det eftersom jag inte på något sätt kräver dricka varje dag, men jag dricker för att dämpa min ångest, jag dricker bort min blyghet, jag tappar kontrollen VARJE GÅNG, jag får minnesluckor även om jag  bara tar ett par glas vin, ja jag lyckades pricka alla rätt (om det nu skulle vara någon merit) på AA´s hemsida och hade nog även kunnat lägga till ytterligare ett par grejor.
Som sagt, inte en droppe på 47 dagar... vissa dagar känns det skitjobbigt men över lag helt ok. Det jobbiga är ju givetvis när ångesten kommer och jag bara vill döva...
En dag i taget, babysteps!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Starkt av dig Linda. En dag i taget och ett nytt val varje dag.



    KRAMAS // Berander

    2011-10-01 | 14:06:10
  • Rose-Marie säger:

    Verkligen starkt av dej. Finns här om du behöver stöd eller bara prata av dej. Har erfarenheter från detta och hjälpt många andra. Bamsekramar

    2011-10-02 | 22:57:22

Kommentera inlägget här: