LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

En bra fredag..

Kategori: Allmänt

En bra fredag som började med sovmorgon för mig och Grabbarna Grus. Efter en lite halvtaskig frukost så skyndade vi oss hem till Fam Lindeblad/Lindström, skulle ha lite lunch "möte" där idag men först en sväng till sjukgymnasten Jasmine, barnen fick snällt stanna kvar och leka med Sebastian, nåt dom aldrig har nåt emot! Efter en lättare tillfixning av höft så var jag tillbaka hos Tobbe, Emma, Sebastian, Theo och Grabbarna Grus. Ett lunchmöte där det bjöds på lasagne och korv me bröd och som höll i sig fram tills 17.00, ja det blir visst alltid så... barnen leker fint och jag får kaffe, bolla lite ideér, trevligt sällskap och en jäkla massa bebbesnuffs!! Theo var MIN idag, jag gosade, matade, jollrade, fick honom att le, bytte blöjor... nääää, nån måtta får det va - bajsblöjorna fick föräldrarna ta ;) Därefter fortsatte vi till "Hemmakväll", hyrde lite filmer och köpte oss liiite fredagsmys, börjar nytt liv på måndag... igen... ja ja.. i samband med operationen, låter fint va?! Upptäckte att bilen såg alldeles förjävlig ut och fick stanna till på Statoil och ta oss igenom biltvätten. Väl hemma så värmdes fisksoppan upp, mysbyxorna åkte på och dom levande ljusen tändes. Kastade i oss soppan och meddans jag fixade i ordning i köket så började barnen förbereda fredagsmyset på andra våning, numera kallat 12:ans Hotell & Spa där vi även har tillbringat dom 2 senaste nätterna. Upptäckte igår eller ja... det har väl varit så typ alltid att det har sprungit en jäkla massa katter här ute, vi har inte haft några katter sen Hugo föddes 2006. Ytterdörren står öppen nästan alltid och har väl haft i tankarna att någon katt då och då slinker in och kikar lite... tycker dock att det har luktat lite märkligt här nere. Fick en känsla idag och dök ner under trappan där det ligger en lite filtar och grejjor (mest målarens faktiskt, det är liksom hans lilla bo där under), men just filtarna är våra och när jag lyfte på dom så var det alldeles blött där under - KATTPISS!!! så nu jävlar är det krig!! Sur som ättika röjde jag omkring under trappen och när jag väl kom upp och skulle sätta på filmen som vi skulle se så fick jag inte gång dvd´n, ringde så fint till Oskar för att få lite tips och råd - har du provat att starta om dvd´n?? ojdå, kan det va så enkelt... ja tydligen haha..!! Intog fredagsmysposition tillsammans med dom små i sängen. Klara, färdiga, GÅ - SMASK!! får nog köpa nytt socker i morgon, tur att vi har braiga tandborstar!! Nu sover dom som små grisar och jag njuter av lugnet ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: