LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Got some killer pills!

Kategori: Allmänt

2008 när jag först tog kontakt med sjukvården så skrev min läkare ut smärtstillande till mig, förvisso sånt som man själv kan inhandla på apoteket men det blir liksom lite billigare när man har det på recept.
Jag har vid flera tillfällen slutat med tabletterna för jag vill helst inte ta några alls, försökt mig på allt möjligt ifrån hälsokosten, funkade dock inte så bra...
Nu igår när jag var i Göteborg och pratade med min operations läkare så frågade jag om jag kunde få lite "starkare" tabletter, nu när det bara är några veckor kvar så kan jag "unna" mig att ha så lite smärta som möjligt.
Poppade dom 2 första igår samtidigt som jag satt och läste på bipacksedeln, 1-4 om dagen står det... jag ska ta 6-8 om dagen, hmm.... Kände mig helt avslappnad efter ett tag och läste vidare, shit - kunde knappt hålla ögonen öppna, trötthet stod det visst något om... undra om jag får köra bil på dessa, det fick jag tydligen bedöma själv. Spännande saker, funkar bra - men rackarns va trött jag blir!
Skulle tagit mig in till stan och lunchat lite idag när barnen var i skolan och på dagis, somnade i fåtöljen och vaknade av att 3 st golvläggare knackade på min ytterdörr och ville komma in och fylla mitt badrum med flytspackel!
Har tagit kvällens sista dos och nu börjar gluggarna falla ihop igen... tar nog tillfället i akt och kryper ner i sängen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: