LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Påskafton!

Kategori: Old shit

Sitter här vid köksbordet med rosiga kinder, det är kallt ute men ack så skönt i solen. Lyckats att klämma in både långpromenad med Sofia och fika med vad jag gissar på min äldsta vän Ida och hennes Mattias. Denna gången var det inte bara bullar på bordet, det var även en bulle i ugnen! Ser fram emot att få träffa det lilla grynet när h*n tittar ut i juli!

Ida lärde jag känna redan som 5-6 åring när vi bodde på Herting, hon var då och besökte min granne som jag ofta lekte med och glädjen var stor när vi flyttat till Hjortsberg ett par år senare och insåg att vi skulle hamna i samma klass. Vi har följt varandra genom låg, mellan och högstadiet. Trots olika linjer på gymnasiet, min utlandsflytt och hennes upp till storstaden så har vi ändå på något sätt lyckats att hålla kontakten. Det är sådana vänner som gör livet! Man träffas en eller ett par gånger per år och det känns som om det vore igår. 

Förra året
När vi käkade frukost i morse så kom jag att tänka på förra årets Påskafton, den kvällen satt vi ute! Det var alldeles vindstilla och ljummet och skönt. Idag skiner solen men med isiga vindar. Lyckas man hitta lä någonstans så är det riktigt skönt.

Wonderbaum
Efter frullen så stack Mr O och Simon tillsammans med vår granne T till golfbanan. Själv stuvade jag in barnen i S & H´s van som stod parkerad här utanför sen kvällen innan. Det första Hugo säger när han kliver in är:
- Oh va gott det luktar Mamma, det luktar sol och värme smörj (sololja). 
Samtidigt så ser jag wonderbaumen som hänger ifrån backspegeln och ler med hela ansiktet! Jag parkerar bilen utanför och barnen i soffan inne hos S & H, ber H att hålla ett öga på dem och kliver sen ut i solen tillsammans med S för att reka vad som är "bajset" och vad som är "guldfiskdammen"! Det kändes som att vi fick lite rätsida på gårdagens funderingar!

Vesslan
Nu har solen gått i moln och jag har flyttat in, lite fix och trix här hemma innan det är dax att bege sig till Vesslan för lite påskfirande med familj och goda vänner! 

Glad Påsk mina vänner och glöm inte att krama varandra!

XX

Kommentarer


Kommentera inlägget här: