LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Jag lovar och svär!

Kategori: Old shit

Då jag åtskilliga gånger lovat mig själv att aldrig mer sätta min fot inne på Netto i Falkenberg kliver Jag ändå in där idag med tanken att hur fel kan det bli, jag ska ju bara köpa fika.

Här är några, dock långt ifrån alla anledningar till att jag aldrig mer vill handla där:

  • Rörigt, vilket gör det svårt att hitta i butiken.
  • Ofräscht! Fått dålig köttfärs, långt innan bäst före datumet hade gått ut.
  • Otrevlig personal och då den kvinnliga delen, grabbarna är oftast rätt trevliga och hjälpsamma.
  • Personal i kassan som sitter och äter och förklarar för alla runt omkring att hon måste sitta där och snaska för att hon inte fått och inte kommer få någon rast under dagen.
  • Personal i kassan som sitter och pratar skit om kunder som har betalt och gått därifrån.
  • Man hittar allt som oftast något på kvittot som har blivit fel.

 

Dagens händelse
För att kliva tillbaka in i dagens händelse så smet jag ändå in i butiken, skulle ju som sagt bara köpa fika. Var och hämtade ett 5-pack juice för 15 kr och på vägen ut så såg jag 4-pack med chokladbollar och dammsugare, där satt även minst två stora skyltar där det stod 2 för 15 kr. Perfekt tänkte jag och plockade till mig 2. När jag skulle betala märkte jag att kassören inte fick med erbjudandet 2 för 15 utan att det istället blev till ordinarie pris vilket blev 5 kr mer. Jag upplyste henne om detta och hon ropade genast på en kollega, som i sin tur ropade på chefen. Jag hörde hur chefen ropade tillbaka att det var förra veckans erbjudande, vilket kollegan framförde till kassören. Mina egna ord var då:
- Det är ju inte mitt problem att ni inte har tagit ner skyltarna, det är ju trots allt torsdag!
Kollegans sura ord till kassören:
- Slå in det som vanligt du så ska jag gå och hämta en femma ifrån mina pengar och ge henne! 
Och så pep hon iväg. Kvar stod jag och skulle skämmas för att jag ville ha erbjudandet som klart och tydligt stod på minst 2 skyltar. 
- Du, sa jag till kassören. Du tror möjligtvis inte du kan lösa den där femman här så kan du ju få hennes när hon kommer tillbaka så slipper jag stå här och vänta.

Femman
Jag fick min femma och gick raskt därifrån och denna gång lovade jag verkligen mig själv på heder och samvete att ALDRIG mer sätta min fot i den butiken.

XX

Kommentarer

  • Johanna Selamis säger:

    Sikka jävla tjommar!!! Tycker med de är SÅ otrevliga där, men detta tog faan priset! Charmskola nästa??....om det skulle funka...

    /J

    2012-04-12 | 18:02:19
    Bloggadress: http://www.mrsjo.blogspot.com
  • Jossan säger:

    Ett samtal till netto innehavarens överhuvud kanske....



    stör mej på att dom röker på lagret i mjölkkylen..... uuuurk....

    2012-04-12 | 18:27:37
  • Östman säger:

    Hmm... Har också lite halvdåliga erfarenheter därifrån. Ska nog följa ditt exempel!

    2012-04-12 | 19:03:41

Kommentera inlägget här: