LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

Friday - for fuck sake!

Kategori: Old shit

Rise and shine!! Så förbaskat mysigt att vakna mitt emellan Humle och Dumle, trångt som attan och det värker i hela kroppen efter att ha legat i samma ställning alldeles för länge, men det är det värt... LÄTT!!
Mr O är på semester i dom värmländska skogarna. Står ute i snön i skogen och kollar på rally, käkar korv och dricker öl. En riktig grabbresa där dom kan rapa, fisa och klia sig i skrevet bäst dom vill.

Min egentid med B1 & B2 tänker jag förvalta väl. Klockan 17.30 hämtas respektive barn på fritids och dagis och sen är det HELG med allt vad det innebär. Mormor kommer hit och håller oss sällskap ikväll och spelar jag mina kort rätt så följer hon nog även med till hockeyskolan i morgon, mitt största problem - hur fan ska jag få fast alla skydd på Leon och på RÄTT ställe dessutom, måste nog testa ikväll.

När jag körde Leon till skolan idag, ja jag hade ju förvisso sagt att han från och med i måndags fick gå. Men eftersom jag är rätt så mån om att han kommer i tid så kör jag honom. Jo, när jag körde Leon så släpper jag av honom bara ett par minuter innan det ringer in. På vägen tillbaka möter jag lite halvt springade ett par eftersläntar och sist en tös som inte alls har bråttom utan går i sin egen lilla värld. Jag skulle tippa på att hon blir tillsagd varenda dag att hon måste ta sig till skolan i tid och jag tror nog hon försöker, på sitt eget lilla sätt.

Hon bor bakom vårat hus och från oss tar det ca 10 min att gå till skolan. Jag brukar se henne när jag är ute och startar bilen vid 10 - 5 i åtta. Härom morgonen stod hon och stirrade ut mig när bilen inte startade.
- Linda, startar inte bilen? frågar hon så gulligt med en liten tysk brytning.
- NEEJ!! väser jag mellan tänderna!
Jo, för att komma till saken. Hon går alltså förbi vårat hus 15-20 min innan vi kör hemifrån och enligt säkra källor är hon ALLTID minst 10 min försenad. Där ligger Leon i lä och nästa gång han blir en stillbild så ska jag tänka på lillfröken som svävar förbi här varje morgon på sina små rosa moln. Visst är det underbart!

Nu är iaf Leon i skolan och jag och lillsmurf Hugo har krupit upp på soffan med en massa filtar och kuddar och kikar på Pingvinerna från Madagaskar och har det förbaskat bra.
Börjar inte jobba förrän kl 13 idag så vi lär nog ligga här en stund till!!

Have a good one!

Kommentarer

  • IDA | fotoblogg säger:

    Haha ja bästa modellen! ;)

    Detsamma!

    2012-02-10 | 14:55:27
    Bloggadress: http://idrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här: