LeHLO - My life as a Bitch ;)

en blogg om himmel, helvete, hat, smärta, kärlek, vänskap, vardag & familj - som en stor "gott å blandat" påse ;)

En helt vanlig torsdag

Kategori: Old shit

En helt vanlig torsdag.
Bestämde mig på 2 röda i morse att jag skulle ta bilen till dagis för att sen köra vidare och bocka av min "2do-lista". I mitt stilla sinne såg jag mig själv lutandes tillbaka i soffan med en kopp kaffe i handen strax efter lunch. 
Framförhållning, planering och faktiskt få tummen ur röven är A och O. Funkar lite då och då här hemma.
Efter 80 min på gymmet med endast en kaffe i magen fortsatte jag vidare till Willys, handla inför kvällen och handla till Morfar. Jag var kissnödig när jag klev in på Willys och det hade knappast blivit bättre när jag trippade ut med korsade ben! Hur i helvete skulle jag klara av att köra till Glommen i detta tillstånd. Höll hastigheten nästan hela vägen, halvsprang in med påsarna och kastade mig in på toaletten, aahhhhh......
My grandpa rocks! Vill du ha kaffe frågar han och knäpper på den redan färdigfixade kaffemaskinen. Själv hinner jag inte ens svara, klart jag ska ha kaffe. Klockan tickar på. Tar den lilla söta kaffekoppen, modell äldre med tillhörande fat och lutar mig tillbaka och inser att det inte kommer bli något soffhäng trots all planering och att jag faktiskt fick "tummen ur", but who gives a crap. Jag sippar vidare på mitt kaffe, kikar över på en yvigt glad morfar som är redo att dra ytterligare en historia och tänker, damn I´m doing good!

12 personer skulle jag laga mat till, 6 vuxna och 6 barn. Fast egentligen, Tilda är ju bara 4 mån hon käkar ju varken pasta med köttfärssås, vitkålsstuvning, rivna morötter eller sallad. Ok, så 11 st. Undrade i mitt stilla sinne om maten skulle räcka. Alla åt och åt och åt, tog om och åt ännu mer och maten såg nästan orörd ut. Jag som var orolig att det inte skulle räcka!! Har iaf haft en grymt trevlig kväll. Tusse, Kusse och Micke invaderade övervåningen för att kika på hockey och Jag, Hanna och Anna med tillhörande barn hamnade på soffan. Skvaller, fika, glasögonprovning, glassäting, kaffe och ännu mera prat. Det var säkert som vanligt att jag pratade mest! Idag hade jag verkligen nåt att prata om, men det stannar där. NI får veta mer another day! 

Nu trycker blåsan på igen, jävla kaffe! 

Have a good one!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: